Wednesday, June 25, 2008

Meghitung Hari

Bismillahirrahmanirrahim...

Hari ni dah hari rabu, maknanye ada 2 hari lagi untuk aku bersiap-siap & berkemas-kemas untuk pergi ke UKM. Setelah hampir 6 bulan otak aku berehat, skrg tibelah masenye untuk studi balik, peningkan otak balik,huhu... InysaAllah, pagi sabtu ni aku akan bertolak ke KL dengan pak itam, ma n adik bongsu aku, Ami.. Tak sabar ade, berdebar pun ade...

Setakat ni, sume hal leh dikatekan setel kecuali kad Bank Islam, aku masih lum leh amik lagi. Sepatutnya kena amik ari ni, tapi bile aku gi kat Bank Islam tadi, pegawai tu cakap, kad belum sampai, esok (Khamis) baru akan sampai. Malasnye aku nak gi Bank Islam lagi, dah la ramai orang bersesak-sesak kat dalam tu,huhu...

Em, ari ni aku gi shopping dengan kak sepupu aku, Kak Ja. Die baru je habis belajar kt UTM jurusan Pendidikan. Sekarang tengah tunggu posting... Dan ari ni, akhirnya, aku berjaya gak beli handset baru utk diri sendiri, SE K850i, handset yang aku idamkan selama ni,alhamdulillah, tercapai gak hasrat. Sempat lagi aku cilok beli handset mase tgh prepare utk gi U ni,hehe... Ni sebenarnya menunaikan niat dan hasrat yang dh lame tersimpan sejak arwah abah masih ade lagi. Aku anggap handset ni sebagai hadiah utk setiap keputusan cemerlang yang aku raih mase diploma dulu & kejayaan aku mendapat tempat di UKM. Alhamdulillah, syukur padaNya.

Aku sebenarnya, terpk gak cmne la hidup aku kt UKM nanti. Aku harap dapat bilik yang best, 2 orang sebilik, n dapat rumet yang baik & islamik. Pasal belajar lak, hope aku leh adapt diri aku dengan cepat dengan cara budak-budak U belajar yang totally different dengan cara belajar di KUSZA @ UDM dulu. Mungkin aku kena jadi kaki library, sumthing yang aku xpernah jadi masa aku study kat KUSZA dulu,hehe...Dan harapan aku jugak supaya dapat kawan2 yang baik & leh dipercayai, if leh yang islamik & satu fikrah, sekurang-kurangnya ade yang mengingatkan bila terlupa. Dan InsyaAllah, aku akan join usrah sebagai persiapan diri & langkah keselamatan.

Aku nak fokus pada study, nak cube score sehabis baik, aku nak buktikan pada orang yang aku boleh buat, aku nak ma gembira dengan aku, aku nak balas segala penat lelah ma selama ni. Aku doakan aku dijauhkan dari segala perkara yang boleh menghalang konsentrasi aku pada pelajaran aku. Cinta? ini bukan masanya. Aku masih ingat kate2 Dr.Fadhilah mase aku wat medical checkup ari tu, jodoh jangan di cari, ia telah ditetapkan, sampai masenye ia pasti akan datang. Matlamat utama aku sekarang adalah tumpu pada pelajaran dan buat sehabis baik yang mungkin. Bukan setakat famili, tapi kawan2, senior2, pensyarah2 mase kat KUSZA dulu pun menaruh harap pada aku. Aku akan buktikan, insyaAllah, innallaha ma'a ana... :) -END-

0 comments:

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~