Sunday, June 22, 2008

Letih & Sedih

Bismillahirrahmanirrahim...

Hari ni, aku dgn ma & angah gi ke BSN utk withdraw money sbb ma nak simpan duit kitorg dalam Tabung Haji. Sampai kt BSN, punye la ramai orang, ade yang nak amik duit pencen, ade yang nak bayar bil & ade yang nk keluarkan duit utk urusan belajar. Cemuih gak la tunggu giliran, dari kul 10, kul 11 lbh baru sampai turn aku & angah. Lepas settle kat BSN, aku ngn ma gi lak kat Bank Islam, nak buke akaun baru & nk bayar yuran pendaftaran. Tapi, tak kesampaian, sbbnya terlampau ramai org. Dari kul 11 lbh sampai kul 4 ptg aku tunggu, tapi still xsampai turn aku, so aku decide balik umah je la, sambung esok.

Masa kat Bank Islam, terserempak lak dgn syuk & mila, coursemates aku kat KUSZA. Syuk pun tunggu giliran gak utk cheque-in duit kakak die, so same2 menunggu. Kitorg gi lunch same2 kat KFC, last time sebelum kitorg ikut haluan masing-masing lepas ni. Aku mesti rindu kt diorg, huhu...Lepas lunch, syuk ngn mila dah x larat lagi nak tunggu turn diorg, so diorg balik dlu, tinggal aku ngn ma je. At last, aku pun ajak ma balik sekali sebab perut meragam.

Masih banyak lagi hal yang xsetel untuk masuk UKM ni, setakat ni, yang dh setel hanyelah medical check-up. Gambar x amik lagi, brg2 xterbeli lagi, akaun bank pun xbuke lagi. Banyak lagi la, pening gak kepala aku pikirkannye. Ari ni, surat tawaran baru sampai, dh koyak rabak dh sampulnye, geram gak aku. Habis keronyok sekali isi2 dalam sampul tu,uh, sabor je la...
Dalam seminggu ni,aku akan keletihan sebab nak wat preparation, & dalam seminggu akan dtg, aku akn letih mengharungi minggu orientasi di UKM, hope everything will be fine, AMIN...

Em, tu yang meletihkan, ape lak yang menyedihkan? jeng jeng jeng...
Yang menyedihkan ialah, bila aku dapat reply emel dr org yg berkaitan dgn KEJUT kt UKM ni pasal mslh transfer kredit. Dari ape yang aku paham, mcm xdiizinkan utk transfer kredit je utk sume subjek sbb silibus & cara pengajarannya berbeza. Uiks, geram gak aku, habis yang aku belajar 3thn selama ni utk dpt diploma tu wat ape? wat bungkus nasi lemak ke? sombong betul la UKM ni. Kat Malaysia ni, org cm xpandang je mereka yang ade diploma ni, sbb tu kt IPTA, yang de dip ke xde ke, same je level diorg, sambung degree tetap 3,4 thn. If kat oversea, 1 1/2 thn or 2 thn dah leh dpt degree. Diorg xde la plak dengar mslh pengangguran cam kat Malaysia ni. Hush, geram betul aku, mendidih rase, tapi xpe, selagi xsampai kt sane, selagi tu jangan pk ape2.Aku hrp, dpt la transfer kredit, xnk la hbskan ms 4 thn utk degree, 3thn setengah mujur, if 3thn lagi la bagus. Banyak benda lagi aku nak wat dalam hdup ni, Ya Allah, permudahkanlah segala urusan hambaMu yang dhaif lagi lemah ini.Amiin...

1 comments:

Suhaila S. said...

salam..
1st of all.. congratz coz berjaya further degree kat ukm.. nanti bleh jumpe kat ukm dow.. dpt kolej mane ye??
uiks.. bakpe lok xleh trasnfer kredit?? suppose buleh la, maybe silap info kut? sbb ex-rumet sy dulu budak dip, bleh je.. tapi die fak lain.. rasenye xde prob kut.. huhu jumpa di ukm..lalala~

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~