Thursday, January 8, 2009

Selamat Hari Lahir

Bismillahirrahmanirrahim...



Hari ni, 8 Januari 2009, genaplah 15 tahun usia adik bongsu ku, Ahmad Fahmi bin Ramli. Dan pada tahun ini juga dia akan menempuh peperiksaan penilaian menengah rendah (PMR). Ami, panggilan manjanya, adalah seorang adik yang cukup tabah, cukup matang dan sangat-sangat boleh di harap. Title anak bongsu yang dipegang, tidak membuatkan dia manja walaupun dia seorang yang agak high taste.



Sememangnya, aku sangat rapat dengan adik bongsu ku ini. Kami sering berdebat tentang suatu isu, dan tidak dinafikan kadang-kadang dia menjadi seorang yang banyak cakap dan suka membebel mengalahkan alongnya. Tapi, jika di depan orang yang tidak dikenalinya ataupun yang dia tidak biasa, sifat malunya dan pendiamnya akan timbul. Serupa dengan alongnya juga. Dan memang tidak dinafikan, dia ingin menyaingi ku dalam bidang pelajaran. Aku gembira kerana berjaya menaikkan semangatnya untuk belajar lebih tekun.



Keistimewaan Ami? Dia pandai memasak, tidak mudah marah, banyak bersabar dan seorang yang cukup kuat dan tabah. Dia sukakan kanak-kanak, suka melayan karenah mereka. Dia istimewa. Adik-adikku (angah, ateh, ami) semuanya istimewa, merekalah pembakar semangatku dan sumber kekuatanku dan ibuku. Aku doakan mereka berjaya sentiasa dan bahagia. Semoga ikatan adik beradik kami tetap utuh walau dimakan masa.Amiin...Sekali lagi, happy birthday my sweet little brother, Ami...

0 comments:

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~