Friday, January 16, 2009

Pilihanraya Kampus

Bismillahirrahmanirrahim,

Hari ini, 15 Januari 2009, setelah seminggu berkempen, akhirnya tibalah hari pilihanraya yang dinanti-nanti kan oleh semua pelajar UKM terutamanya pelajar tahun satu. Dan aku menjalankan tanggungjawabku sebagai seorang pelajar untuk mengundi calon yang paling layak untuk membarisi MPP akan datang. Aku undi siapa? Biarlah rahsia, kerana undi anda adalah rahsia. Moga ianya benar-benar rahsia (dalam maksud tuh...).

Dan sekarang, boleh dikatakan agak berdebar la menunggu keputusan PRK kali ini, tak tahu la siapa yang menang, mungkin yang tu, takpun yang ini. Sama-samalah kita nantikan keputusannya. Harap-harap yang betul terbaik sahaja yang akan menang.

Em, mungkin aku boleh coretkan sedikit pengalaman aku kali pertama mengundi, sebab masa pilihanraya umum yang lalu, aku tak mengundi pun,hehe. Suasana, agak tenang, ramai pelajar yang beratur untuk menjalankan tugas masing-masing. Dan, ada sedikit kekecohan semasa aku tengah beratur untuk mendaftarkan diri untuk mengundi, antara pihak aspirasi dan pembangkang, yang tak diketahui berpunca daripada apa. Tapi, alhamdulillah, semuanya selesai dengan cara yang baik. Satu pengalaman baru sebenarnya bagi aku, sebab pertama kali membuang undi.

Em,adakah pihak aspirasi akan menang ataupun pihak pembangkang yang akan mencipta sejarah? Tunggu dan lihat...Wallahua'lam...

0 comments:

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~