Tuesday, January 12, 2010

Kembali Menulis

Bismillahirrahmanirrahim...

Setelah sekian lama tiada entri terbaru untuk blog kesayangan ini, dibiarkan bersawang untuk suatu tempoh yang agak lama (even tak sampai sebulan pun), akhirnya ilham datang mengetuk minda untuk mencoretkan sesuatu di sini. Untuk permulaan tahun baru 2010, yang sudah melangkah hari ke-12 nya pada hari ini, teringin untuk kembali mengimbau nostalgia kehidupan selama 24 tahun menempuhinya. Terutama kenangan ketika menuntut ilmu, memerah otak untuk belajar dan belajar.

Seketika tadi,tangan ini menari-nari di atas keyboard menaip sepotong lirik lagu nasyid yang pernah terjamah dek telinga suatu masa dahulu (mungkin masa sekolah rendah @ sekolah menengah). Alhamdulillah, ketemu jua dengan nasyid yang dicari dan oleh itu, aku ingin berkongsi dengan teman-teman yang sudi datang menjengah ke ruang alam maya ku ini. Kenangan itu terlalu sukar untuk dilupakan, sangat indah untuk diingati kerna ianya bisa menguntum senyuman di bibir ini.

Khas untuk sahabat-sahabat,teman-teman,dan kawan-kawan yang mengenali diri ini bermula dari Sekolah Rendah Kebangsaan Pusat Kuala Ibai, SMKA Sheikh Abdul Malek, Kem Latihan Khidmat Negara Semuji, Matriculation Center of IIUM, Kolej Ugama Sultan Zainal Abidin (KUSZA) @ UDM dan hinggalah saat sekarang di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Kehadiran kalian dalam hidup ini sungguh bermakna walaupun hadirnya kalian cuma sementara.

~Kangan banget sama kamu~



Terkenang sebuah memori lalu
Kisah persahabatan kita bersama
Di dalam satu pengajian
Menuntut ilmu dan pengalaman
Mengingatkanku pengorbananmu
Terpahat padu di kalbuku

Bersama rakan taulan dan guru
Tawa riangmu menghiburkan hatiku
Indahnya suasana ketika itu
Terjalin ukhuwah sejati

Nasihatmu sungguh bermakna bagiku
Mengenalkanku erti kehidupan
Susah payah kita hadapi bersama
Itulah asam garam dalam kehidupan

Ya Tuhanku tabahkan hatinya
Kuatkan semangatnya untuk menghadapi hidup
Limpahkanlah maghfirah dan kasih sayang-Mu
Agar hidupnya sejahtera di dunia akhirat

0 comments:

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~