Wednesday, February 23, 2011

Akhirnya Berjaya

Bismillahirrahmanirrahim...

Post kali ini masih lagi rentetan daripada isu pilihanraya kampus (PRK) yang baru sahaja berlangsung pada Isnin yang lalu (21/2/2011). Debaran menunggu keputusan pilihanraya akhirnya terlerai apabila GMUKM akhirnya diisytiharkan menang dalam PRK sesi 2010/2011 dengan majoriti 7 kerusi menewaskan Aspirasi ( 22-15). Kemenangan yang sememangnya dinanti-nanti kan oleh penyokong GMUKM dan akhirnya, ia menjadi realiti tatkala ia diumumkan secara rasmi.

Saya tidak berkesempatan untuk menyertai mereka yang hadir memberikan sokongan kepada pihak yang bertanding ketika proses pengiraan undi di Dewan Gemilang kerana kepenatan yang bersangatan, namun saya tetap mengetahui keputusannya sejurus diumumkan melalui roomate saya. Rasa syukur yang bersangatan di atas kemenangan yang Allah berikan walaupun saya bukanlah orang kuat GMUKM, tapi ianya tetap memberikan suatu kepuasan hingga mengalir air mata ini saat mengetahui keputusan tersebut.

Lebih membanggakan dan menggembirakan saya adalah kerana, dua orang 'adik' saya yang turut bertanding sebagai calon umum bagi tahun 3 dan 4 mendapat dua kedudukan teratas dalam undian tertinggi. Syabas dan tahniah kepada Muslimah Marsi dan Mohd Harith Abdul Kadir atas kejayaan anda berdua.

Selesai pilihanraya, apa yang dinantikan adalah semoga barisan kepimpinan yang dipilih ini mampu untuk melaksanakan tugas masing-masing dengan baik dan merealisasikan apa yang dijanji dalam manifesto-manifesto sewaktu berkempen. Buatlah yang terbaik wahai pemimpin, kelak kami akan menjadi saksi untuk kamu di hadapanNya untuk setiap tugas yang kamu laksanakan itu.

Tahniah, Tahniah dan Tahniah... Ber-GM lebih baik...

0 comments:

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~