Wednesday, March 31, 2010

Sharing is Caring

Bismillahirrahmanirrahim...

Pesanan untuk diri yang lemah tidak berdaya,

Ambillah akar-akar kemelaratan dan jiwa kesabaran, lalu campurkan dengan bahan fikiran dan dicampur dengan rendah diri dan kekhusyukkan, kemudian ditumbuk semuanya dalam lesung TAUBAT dan dibasahi dengan AIR MATA , lalu ditempatkan dalam tempat rendah diri kepada ALLAH dan dimasak dengan api tawakal kepadaNYA.

Setelah itu digaul dengan senduk ISTIGFAR sehingga nampak taufik dan kehormatan diri. Kemudian pindahkan ke mangkuk CINTA dan sejukkan dengan udara KASIH SAYANG. Sesudah itu disaring dengan saringan KESUSAHAN dan ditambah dengan hakikat IMAN serta campurkan dengan TAKUT kepada ALLAH s.w.t.

Teruskan meminum ubat ini selama HIDUPmu dan HATImu akan sembuh dari segala keluhan dan akan hilang rasa sakit dosa.

Waktu meminumnya jangan lupa bubuh serbuk Muraqabah, setelah minum duduk tafakur sambil mengunyah buah muhasabah, dan jangan lupa segera sapukan ke seluruh tubuh badan minyak mujahadah dan berjihadlah hingga ajal tiba.


"Jangan engkau bersahabat dengan sahabat yang mana dia begitu berharap kepada engkau ketika mahu menyelesaikan masalahnya sahaja sedangkan apabila masalah atau hajatnya telah selesai maka dia memutuskan kemanisan persahabatan. Bersahabatlah dengan mereka yang mempunyai ketinggian dalam melakukan kebaikan, memenuhi janji dalam perkara yang benar, memberi pertolongan kepada engkau serta memadai dengan amanahnya atau sikap bertanggungjawabnya terhadap engkau. " -Imam Umar bin Abdul Aziz


"Jadikan dirimu bagai pohon yang rendang di mana insan dapat berteduh.Jangan seperti pohon kering tempat sang pungguk melepas rindu dan hanya layak dibuat kayu api."



0 comments:

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~