Sunday, August 28, 2011

Salam Syawal 1432H

Bismillahirrahmanirrahim...

Terasa cepat benar masa berlalu, Ramadhan sudah menghampiri ke penghujungnya. Malam ini, terawih terakhir ditunaikan di seluruh dunia bagi sesi Ramadhan kali ini. Pemergian Ramadhan sememangnya ditangisi oleh mereka yang mengharapkan rahmat dari Nya, dan diseimbangkan pula dengan kesyukuran untuk menyambut Aidilfitri sebagai hari kemenangan dan antara hari terbesar buat umat Islam yang boleh dianggap sebagai hadiah daripada Tuan Empunya Dunia. 

Semoga apa yang kita perolehi di madrasah Ramadhan, tetap dipraktikkan di bulan Syawal dan juga bulan-bulan seterusnya. Kepada yang menemui Lailatulqadar, beruntunglah dirinya, dan barangsiapa yang tidak mempunyai rezeki untuk bersua dengan Lailatulqadar, sama-samalah kita berdoa supaya diberi kesempatan untuk berada di bulan Ramadhan akan datang.

Allahumma, berkatilah kami dibulan yang penuh dengan keberkatan ini, ampunilah kami untuk setiap dosa yang kami kerjakan, terimalah amalan-amalan kami, dan jadikanlah kami dari kalangan hamba-hambaMu yang soleh...Perkenankanlah doa kami, sesungguhnya Engkau Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui...Ameen...

~SALAM AIDILFITRI 1432H, MAAF ZAHIR DAN BATIN DARIPADA SAYA & KELUARGA~ 

0 comments:

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~