Thursday, April 21, 2011

Ingin Menjelajah Dunia

Bismillahirrahmanirrahim...

Dalam sibuk-sibuk ulangkaji untuk paper Quality Assurance, sempat saya meneroka Google Images untuk mendapatkan gambar-gambar pemandangan yang cantik dan menarik. Saat mata tertangkap suatu pemandangan yang sangat cantik, hati tak henti bertasbih memuji keindahan yang Allah ciptakan pada bahagian bumi yang entah sempat atau tidak untuk saya ziarahi. Saya memang sukakan gambar pemandangan kerana ianya indah dan sebagai bukti keagungan Tuhan. Qalbu selalu meronta ingin pergi menjejaki tempat-tempat tersebut, tetapi apakan daya, ongkosnya masih belum cukup.

Di sini saya letakkan gambar yang menjadi wallpaper untuk laptop Dell pink kesayangan saya. Semoga saya dianugerahkan usia yang panjang untuk menjelajahi dunia, melihat kebesaran Tuhan dan mengambil ibrah di setiap kejadian yang Allah ciptakan. Hati dan akal selalu berkata, di setiap pelosok dan ceruk dunia ini, pasti ada kehidupan yang tidak pernah kita bayangkan. Bagaimana mereka meneruskan kehidupan walau disebalik kepayahan, semuanya adalah perancangan Yang Maha Esa.

Subhanallah walhamdulillah wala ilahaillallah Allahu Akbar.

Gambar ini diambil dari website http://www.wallpapersonweb.com/

0 comments:

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~