Thursday, December 16, 2010

Lost

Bismillahirrahmanirrahim....

Sudah lama blog ini dibiarkan sunyi tanpa post terbaru. Betapa malas ingin menaip sesuatu sedangkan banyak benda yang ingin ku kongsi dan luahkan di sini. Entahlah, diri tidak bermotivasi untuk terus menaip, minda tiada semangat untuk menitip, senang kata I'm not me.

Buku yang dibeli masih belum disentuh, hanya terhimpun sebagai koleksi. Betapa malasnya diri. Cuti tidak di isi dengan sebaiknya, hanya mengelamun dan menganyam kenangan yang telah lama ditinggalkan. Mujur masih ada mood untuk meluangkan masa bersama keluarga, terasa cuti ini sedikit bermakna.

Keputusan peperiksaan yang diperolehi sedikit sebanyak menganggu, aku kehilangan semangat untuk belajar, kehilangan keyakinan untuk menggapai masa depan. Aku hilang keyakinan pada diri sendiri. Seakan hidup hanya untuk redha dan berserah sepenuhnya pada Dia, tapi aku sedar, semuanya perlu pada kehadiran usaha. Terima kasih pada teman yang sudi mendengar luahan hati dan terus memberi motivasi.

Lagi 3 hari, akan ku kembali ke UKM. Hurm, terasa malas sekali untuk melangkahkan kaki pulang ke kampus, otak bakal kembali tepu di isi dengan pelbagai ilmu. Buku akan kembali menjadi teman disisiku. Semuanya tak dapat dielakkan selagi diri masih bergelar seorang mahasiswi.

Apa yang kuharapkan, agar semester baru yang bakal menjelma ini memberi semangat baru dan inspirasi kepada aku untuk kuat meneruskan perjuangan berbaki. Semoga tercapai impian dan harapan yang ku damba selama ini. Janganlah mimpi hanya menjadi fantasi, bukannya realiti.

Kuatkan usaha nhfra86 ^_^

0 comments:

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~