Wednesday, September 22, 2010

Semoga Aku....

Tika manusia hanya bertuhan ketika duka,
Semoga aku bukan di kalangan mereka,
Tatkala manusia mengingatiNya bila susah,
Semoga aku tidak berada di jalan yang salah,

Saat kebanyakkan manusia mengambil sebahagian dari perintahNya,
Dan meninggalkan sebahagian yang lain,
Semoga aku taat dan patuh sepenuhnya,
 Terhadap apa yang diajar oleh kekasihNya,

Kala manusia bertopengkan agama untuk menghalalkan sesuatu,
Semoga aku jauh dari perbuatan hina itu,
 Pabila mereka mengkosmetikkan agama dalam kehidupan,
Semoga aku tidak menjadikannya sebagai ikutan,


Pada masa manusia menjadikan maksiat suatu kelaziman,
Semoga aku dihindarkan dari yang sedemikian,
Saat hidup dipenuhi hiburan yang melalaikan,
Semoga ku temui ketenangan dalam hiburan kerohanian,

Semoga aku tergolong dalam kalangan orang yang sedikit,
Semoga aku terus bersyukur dengan setiap apa yang diberi,
Semoga aku titiskan air mata tidak pada yang sia-sia,
Semoga aku diberi kekuatan dan ketabahan dalam menjalani hidup,

Semoga aku...
Damai dalam kasihNya,
Tenang dalam naungan cintaNya,
Bahagia di bawah keredhaanNya,

Dan semoga aku mampu menggapai kesemuanya...Ameen...

0 comments:

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~