Friday, April 30, 2010

Tamat Tahun Dua

Bismillahirrahmanirrahim...

Setelah hampir sebulan sibuk dengan final exam, akhirnya tamat juga. Sesi akan datang dah masuk tahun 3, kejap je kan masa berlalu. Pejam celik, pejam celik, dah habis setahun lagi belajar. Peperiksaan baru-baru ini alhamdulillah, bagi aku i much prepared rather than last semester. Tapi, keputusan semuanya terserah pada Dia, hanya Dia tahu apa yang terbaik untuk aku.

Semester ini, aku mengalami sedikit transformasi, cuba untuk tidak asobiah dalam persahabatan, cuba untuk keluar dari satu kelompok dan berkawan dengan semua orang. That's much better for me, no matter what people might say. I just want to be da old me, alone is not a matter, as long as i happy, as long as i know He always be with me.

Walaupun exam dah habis, tapi still tak leh balik,sebabnya kena buat short semester untuk subjek U2. Alhamdulillah, permohonan untuk buat short semester di terima oleh pihak PPU. Walaupun rasa agak rugi sebab hanya ambil satu subjek je, tapi i'm trying not to, insyaAllah, akan dibuat sesuatu untuk buatkan hidup gembira dan bahagia.

Hurm, hari ini, ada borak-borak ngan seorang kawan kat YM, bercerita perihal hati dan perasaan. Dia bagi tahu, jangan terlalu sayangkan seseorang sebab nanti akan terasa kesakitan yang amat sangat. I totally agreed since I've been experienced in that kind of situation. Pengalaman lepas membuatkan aku serik untuk menyayangi sesiapa, sebab aku tak nak disakiti lagi. Dan aku sedang merealisasikan ia. Sering aku ingatkan pada orang dan diri sendiri, "Andai sudah menyayangi, bersedia untuk dilukai,dikecewa dan dibenci".

Jangan terlalu menyayangi kerna kelak akan dibenci dan sebaliknya. Itu lumrah kehidupan, itu peraturan alam, jadi kena bersederhana dalam setiap tindakan dan perasaan. Cumanya aku berharap, persahabatan aku dengan temanku (yg aku chat kat YM tu) akan berkekalan dan diredhai Allah. Walaupun tak pernah berjumpa, tapi dia teman yang akrab yang sangat istimewa. Terima kasih teman atas kehadiranmu di sisiku.

Aku menyayangi kamu dan semoga ianya kerana Allah yang telah menetapkan pertemuan kita...uhibbuk fillah abadan abada ^^.

2 comments:

Lidah Boye said...

ngeeeee~~~..
ehem2..
hahaha

nHfRa86 said...

ehem3...
heeeeeee~~

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~