Saturday, February 28, 2009

Mid-Term Exam

Bismillahirrahmanirrahim

Hurm,agak lama aku berhenti menaip kat blog ni, sumenye gara-gara ketandusan idea + xdak mood untuk mengarang apa-apa. Sedar xsedar dah nak habis dah bulan februari ni, esok dah start masuk bulan mac, kejap je kan masa berlalu. Sepanjang bulan Februari ni, aku kne tempuhi dua exam pertengahan semester. Untuk subjek thermodynamic and jugak subjek elektrik. Alhamdulillah, sudah selamat ku tempuhi kedua-duanya, juz tak tau brape yang aku akan dapat.
Bulan 3 ni lak, ade dua lagi paper yang sedang menunggu, calculus dan jugak mechanics. Aku kne try sehabis baik sem ni utk skor balik pointer and of coz utk tak merisaukan mak aku kat kampung tuh. Kena belajaq rajin-rajin, tak leh malas-malas even dugaan dan godaan banyak sangat kat depan mate. Huhu...

Lagi satu, bulan ni asyik hujan je, lagi la menguji jiwa. al-maklumlah, ujan-ujan ni, syok sangat tidoq, mata pun jadi asik nak tertutup jek, pagi-pagi pun terasa berat je kepala nak diangkat dari bantal, tapi kena gagahkan diri jugak. Yela, kalau bukan aku nak buat untuk diri aku sendiri, sape lagi kan? Hurm, semalam aku terlepas untuk buat solat istikarah and solat hajat disebabkan mata terlalu mengantuk, tak tau la kenapa, sejak dua menjak ni, mata terlalu cepat untuk tido, mungkin sebab aku amik dinner lewat sangat kot,huhu. Dah terlepas peluang untuk solat sunat, rugi betul la...dah la semalam,klu dikira-kira dh nk cukup 7 kali aku wat solat istikarah, lagi la terasa rugi...solat istikarah kan seafdal-afdalnya tujuh kali,ish, xleh jadi ni, malam ni kena wat gak walau mengantuk camne sekalipun...Solat sunat hajat lak, memang kalau boleh tiap-tiap malam digalakkan buat, sebab manusia ni banyak sangat hajatnye dengan Rabbnya...heheh...

Em,mesti de tertanya-tanyakan, aku wat solat istikarah untuk ape,hehe. Jawapannye adelah rahsia. Biarlah ia menjadi rahsia antara aku dgn Dia, Ilahi Rabbi...K lah, xnak mengarut panjang-panjang, lapaq la plak, so nk p bli makan malam. Moral of da story untuk minggu ini, take ur dinner before maghrib prayer...Wallahua'lam...

2 comments:

Suhaila S. said...

all de best utk midterm..
chayo2..

nHfRa86 said...

thank u cik sue...

~frenz 4eva~

~frenz 4eva~